Rutajärven säännöt

1. Leirikallion retkeilymajat ovat jäsenten käytettävissä 1.4.-30.10. välisenä aikana. Päiväkäyttö ja tilapäinen muutaman yön majoittuminen on sallittua. Noudata annettuja ohjeita ja varmista että yhteinen omaisuutemme pysyy hyvässä kunnossa. 1.11. – 31.3. välisenä aikana majojen käyttö on sallittua vain seuran yhteisissä tilaisuuksissa.
  2. Leirikallion majojen avain on saatavissa kuittausta vastaan Vääränkoivun Shelliltä. Shell on avoinna ma-pe 6.30-20, la 8-18, su 10-15 (jäsenyystarkistus). Avaimen kuittaajan on itse oltava paikalla Leirikalliolla. Avainta ei saa luovuttaa toiselle henkilölle. Palauta avain Shellille välittömästi Leirikalliolta kaupunkiin palattuasi.

Uimarit, jotka ovat alaikäisiä tarvitsevat aina jonkun täysi-ikäisen jäsenen mukanaolon Leirikalliolla.

3. Seuran jäsen on oikeutettu lämmittämään saunaa, majoittumaan Leirikallion majoissa, luonnossa ja käyttämään grilliä. Isossa tuvassa keittiön takana oleva Matin huone on varattu ensisijaisesti lapsiperheille. Tämä siksi, että nuorimpien jäsenten kanssa portaissa kulkeminen yöaikaan ei ole turvallista. Tulipesiä käytettäessä on ennen sytytystä tarkastettava, että tuhkaluukussa on tarpeeksi ilmalle tilaa. Jos tuhkaluukussa on tuhkaa, on se ehdottomasti poistettava. Tulipesien käytön jälkeen on huolehdittava, että käytettyjen polttopuiden tilalle hankitaan tarpeellinen määrä kuivaa polttopuuta. Pois lähdettäessä on ehdottomasti tarkastettava, että tulet ovat sammuneet ja jääkaapit on kytketty päältä pois.
  4. Majojen ruokakalusto on kaikkien käytössä. Huolehdithan että astiat jäävät asianmukaisesti puhdistettuina odottamaan seuraavia käyttäjiä.
  5. Leiriytymisen aikana on majat ja sen ympäristö pidettävä siistissä ja asiallisessa kunnossa. Näin takaamme myöskin päivävieraiden viihtyvyyden. Lähtiessä jokainen tarkastaa Leirikallion siisteyden ja kaluston järjestyksen sekä huolehtii roskien poisviennistä. Luonnollisesti huolehdit myös, että majojen ovet ja ikkunat ovat kiinni pois lähtiessäsi. Mahdolliset epäkohdat tuvissa, saunassa, wc:ssä tai kalustossa ilmoitetaan viipymättä hoitotoimikunnalle tai hallituksen jäsenille.
  6. Saunomisen jälkeen lauteet on huuhdottava puhtaaksi seuraavan saunojan löylynautinnon takaamiseksi. Pesuhuone ja saunatupa siistitään. Muista jättää tulitikut seuraavallekin saunojalle!
  7. Yksityisvälineitä ja tarvikkeita ei tule säilyttää Leirikalliolla. Seuran työkalut ja välineet ovat vapaasti käytettävissä. Käytön jälkeen ne on asetettava takaisin säilytys-paikoilleen.
  8. Vene ja kanootti ovat Leirikalliolla vierailevien käytössä. Vesillä liikuttaessa turvallisuuteen ei koskaan voi kiinnittää liikaa huomiota, siksi Leirikalliolla on kelluntaliivejä. Kelluntaliivejä säilytetään vanhan majan naulakossa. Vesistöretken jälkeen vene tai kanootti sijoitetaan takaisin sille rakennetulle säilytyspaikalle ja kelluntaliivit palautetaan vanhan majan naulakkoon.
  9. Majat ovat retkeilymajoja, joita ei ole tarkoitettu metsästysmajoiksi.
  10. Lemmikkieläimet on pidettävä kytkettyinä VaR:n Leirikallion alueella! Sisätiloihin (sauna ja majat) on lemmikkieläimien vieminen kielletty.
  11. Alueen käyttö on sallittu vain jäsenille, varaudu todistamaan jäsenyytesi. Kävijät, olkaa ystävälliset ja kirjoittakaa nimenne vieraskirjaan.
  12. Alkoholi: Leirikalliolla on sallittua vain vähäinen alkoholin käyttö, josta ei aiheudu turvallisuusriskejä eikä minkäänlaista häiriötä lähistön vakituisille asukkaille, kesämökkiläisille eikä muille Leirikallion käyttäjille.
  13. Jäsenyys velvoittaa. Niinpä osallistu tarvittaessa kunnostus-, siivous-, ym. talkoisiin. Vain yhteisin ponnistuksin pystymme pitämään majat ja alueen siinä kunnossa, että ne palvelevat meitä kaikkia monia vuosikymmeniä.
  14. Rutajärven Leirikalliolla olevissa rakennuksissa tupakointi on ehdottomasti kielletty!

Leirikallion toimintaa valvoo hoitotoimikunta yhdessä johtokunnan jäsenten kanssa. JÄSEN, JOKA EI NÄITÄ SÄÄNTÖJÄ JA ANNETTUJA OHJEITA NOUDATA, VOIDAAN JOHTOKUNNAN PÄÄTÖKSELLÄ PAHIMMASSA TAPAUKSESSA EROTTAA SEURAN JÄSENYYDESTÄ TAI HÄNELTÄ KIELLETÄÄN OLESKELU LEIRIKALLIOLLA!